Uvjeti i načini korištenja sredstava za provedbu Obrazovanja za stjecanje kompetencija potrebnih za rad putem vaučera

Izmjena: 25. travanj 2025.

Krajnji korisnik

Fizička osoba

Prijavljuje se

Fizička osoba

Za pitanja koristite on-line obrazac u našem Korisničkom centru.

Cilj

Jačanje zapošljivosti i prilagodljivosti radne snage na tržištu rada, poticanje aktivacije neaktivnih osoba, zadržavanja postojećeg zaposlenja te mobilnosti radnika stjecanjem novih ili unaprjeđenjem postojećih kompetencija koje su potrebne na tržištu rada.

Nezaposlene i zaposlene osobe (ostali tražitelji zaposlenja1)) s navršenih petnaestgodina života.

Korisnik vaučera ne može biti:

  • osoba koja se nalazi u sustavu redovitog odgoja i obrazovanja (učenik),
  • osoba koja se nalazi u sustavu visokog obrazovanja i znanosti (student, uključujući izvanredne studente i polaznike poslijediplomskih studija),
  • osoba koja je korisnik mirovine prema općem propisu kojim se uređuje mirovinsko osiguranje, osim korisnika mirovine koji ostvari pravo na invalidsku mirovinu zbog profesionalne nesposobnosti za rad ili zbog djelomičnog gubitka radne sposobnosti, korisnika obiteljske mirovine kojemu se ta mirovina ne isplaćuje te korisnika mirovine prema općem propisu kojim se uređuje mirovinsko osiguranje koji rade uz primanje mirovine, uz uvjet da je program obrazovanja isključivo povezan s njihovim radnim mjestom,
  • osoba strani radnik iz trećih zemalja2 koja radi na području Republike Hrvatske na temelju izdane dozvole za boravak i rad ili potvrde o prijavi rada, osim u svrhu uključivanja u program učenja hrvatskog kao stranog jezika, te
  • osoba koja je zaposlenik državne ili javne službe, a sudjeluje u provedbi obrazovanja putem sustava vaučera.

Prijava u evidenciju nezaposlenih osoba ili ostalih tražitelja zaposlenja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (u daljnjem tekstu: Zavod) obavezna je za sve korisnike vaučera.

1) Zaposlene osobe ili osobe koje iz bilo kojeg razloga nisu u evidenciji nezaposlenih osoba, a žele promijeniti posao ili zadržati postojeće radno mjesto i jačati svoju zapošljivost sukladno članku 13. Zakona o tržištu rada (NN 118/18, 32/20, 18/22 i 152/24).; 2) Zemlje izvan Europskog gospodarskog prostora (države članice Europske unije, Island, Lihtenštajn i Norveška) i Švicarske..

Programi obrazovanja za stjecanje kompetencija potrebnih za rad do uključivo 5. razine Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (u daljnjem tekstu: HKO) mogu trajati najdulje do 10 mjeseci.

Izuzetak su programi za stjecanje cjelovitih kvalifikacija u koje se uključuju isključivo korisnici programa Posao+ i koji mogu trajati najdulje do 24 mjeseca. Praktična nastava za korisnike programa Posao+ može se odvijati kroz radni odnos s poslodavcem. Poslodavcu se za vrijeme trajanja praktične nastave može odobriti korištenje potpore za zapošljavanje.

Programi obrazovanja za stjecanje kompetencija potrebnih za rad od 6. razine HKO-a mogu trajati najdulje do 12 mjeseci.

Kraći neformalni programi učenja hrvatskog kao stranog jezika provode se u trajanju od najmanje 70 sati.

Programi učenja hrvatskog kao stranog jezika do razine C1 provode se u modulima odnosno kombinaciji modula u maksimalnom trajanju do 420 sati, ovisno o utvrđenoj prethodnoj razini znanja korisnika te razini znanja potrebnoj u zanimanju/profesiji koju obavljaju.

Maksimalno trajanje programa u danima određuje se za svaki pojedinačni program uzimajući u obzir ukupnu satnicu programa, prosječnu očekivanu tjednu satnicu te izvanredne okolnosti koje mogu utjecati na dinamiku provedbu nastave. Broj dana određuje se na sljedeći način: minimalan broj dana potreban za provedbu programa + 1/3 tako određenog broja dana.

Iznos vaučera određuje se ovisno o obrazovnom sektoru ili podsektoru kojem pripada program, razini ishoda učenja koji se stječu programom, razini prethodno stečene kvalifikacije koja je uvjet upisa u program, ukupnom radnom opterećenju za stjecanje kvalifikacije te satnici programa.

Zavod zadržava pravo uvesti dodatne kriterije za utvrđivanje iznosa vaučera za obrazovanje, temeljem analize tržišta rada i praćenja provedbe sustava vaučera.

U slučaju da je trošak odabranog programa obrazovanja veći od iznosa dodijeljenog vaučerom, razliku do punog iznosa troška obrazovanja snosi korisnik. Ako je korisnik u radnom odnosu, navedenu razliku do punog iznosa može snositi i poslodavac za korisnika.

Za programe učenja hrvatskog kao stranog jezika određuje se obveza djelomičnog sufinanciranja troška obrazovanja u iznosu od:

  • a) 50% za osobu zaposlenu kod poslodavca koji zapošljava preko 250 radnika,
  • b) 40% za osobu zaposlenu kod poslodavca koji zapošljava od 50 do 250 radnika,
  • c) 30% za osobu zaposlenu kod poslodavca koji zapošljava do 50 radnika.

U slučaju dodjele vaučera za programe učenja hrvatskog jezika državljaninu treće zemlje koji je hrvatski iseljenik, član obitelji/potomak hrvatskog iseljenika ili član obitelji potomka hrvatskog iseljenika, Zavod u potpunosti pokriva trošak pohađanja programa.

Za korisnike vaučera koji su osobe s invaliditetom isplaćuje se 25% veći iznos vaučera prilikom upisa programa obrazovanja kod pružatelja usluge obrazovanja koji je osigurao mogućnost funkcionalne prilagodbe prostornih, tehničkih i organizacijskih uvjeta za poučavanje osoba s invaliditetom, ovisno o vrsti invaliditeta.

Kriteriji za odobravanje zahtjeva za vaučer su:

  • odabrani program obrazovanja vezan je za dosadašnje obrazovanje podnositelja zahtjeva,
    i/ili
  • odabrani program obrazovanja vezan je za trenutno radno mjesto ili prethodno radno iskustvo podnositelja zahtjeva,
    i/ili
  • odabrani program obrazovanja vezan je za dodatne profesionalne interese i plan daljnjeg razvoja karijere podnositelja zahtjeva utvrđene na temelju procjene savjetnika za profesionalno usmjeravanje odnosno rezultata upitnika za profesionalno usmjeravanje.

Popunjavanje upitnika za profesionalno usmjeravanje preduvjet je za podnošenje zahtjeva za dodjelu vaučera.

Iznimno, navedeni kriteriji ne primjenjuju se na podnositelje zahtjeva za uključivanje u program za učenje hrvatskog kao stranog jezika, kao ni korisnike programa Posao+.

Vaučer za učenje hrvatskog kao stranog jezika može se dodijeliti:

  • stranom radniku državljaninu treće zemlje kojemu je izdana radna dozvola u trajanju od najmanje dvije godine,
  • stranom radniku državljaninu treće zemlje koji ima odobren boravak u svrhu rada na najmanje godinu dana, nakon godinu dana rada u Republici Hrvatskoj,
  • državljaninu treće zemlje koji je hrvatski iseljenik, član obitelji/potomak hrvatskog iseljenika ili član obitelji potomka hrvatskog iseljenika te
  • strancu pod privremenom zaštitom.

Vaučer za program učenja hrvatskog jezika za strance do razine C1 (uključivo) po ZEROJ-u dodjeljuje se navedenim skupinama uz dodatan uvjet zaposlenosti u zanimanju za koje se traži obrazovna kvalifikacija na razini visokog obrazovanja te u zanimanju u području reguliranih profesija za koje se traži obrazovna kvalifikacija na razini obrazovanja kako je regulirano. Iznimno, državljaninu treće zemlje koji je hrvatski iseljenik, član obitelji/potomak hrvatskog iseljenika ili član obitelji potomka hrvatskog iseljenika, vaučer za učenje hrvatskog jezika za strance do razine C1 može se dodijeliti bez obzira na status zaposlenosti.

Vaučer za obrazovanje ne može se dodijeliti osobi koja je već završila program obrazovanja putem sustava vaučera. Iznimno:

  • vaučer se može dodijeliti osobi koja je prethodno završila program za stjecanje temeljnih vještina putem sustava vaučera,
  • vaučer za programe: Pružanje usluga osobne asistencije/Osobni asistent, Pružanje usluga osobne asistencije/Komunikacijski posrednik, Pomoćnik u nastavi te Videći pratitelj, može se dodijeliti osobi koja je prethodno iskoristila vaučer,
  • korisniku koji je iskoristio vaučer, može se u okviru programa Posao+ dodijeliti još jedan vaučer.

U svrhu utvrđivanja opravdanosti zahtjeva za dodjelu vaučera podnositelj zahtjevu prilaže:

  • životopis (prema strukturiranom obrascu iz Priloga I) koji sadrži podatke o završenom obrazovanju, dosadašnjem radnom iskustvu, radnim vještinama i znanjima, zdravstvenom stanju (utvrđenom invaliditetu), profesionalnim interesima, radnom statusu, kao i ostalim podacima važnim za ocjenu zahtjeva,
  • ponudu dobivenu od pružatelja usluge obrazovanja koja sadrži podatke o broju ponude, nazivu programa obrazovanja, pružatelju usluge, cijeni pohađanja odabranog programa, mjestu i načinu provođenja nastave te podatke potrebne za izvršenje uplate troškova programa. Ponuda mora biti važeća na dan odobrenja zahtjeva za dodjelu vaučera,
  • uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti za obavljanje određenih poslova, za programe kod kojih je zdravstvena sposobnost određena kao uvjet upisa u program, i račun izdan po obavljenom pregledu dostavljaju isključivo nezaposlene osobe u svrhu refundacije troška. Zavod će refundirati trošak liječničkog/sanitarnog pregleda nezaposlenim osobama s kojima je sklopljen Ugovor o dodjeli vaučera za obrazovanje za stjecanje kompetencija potrebnih za rad. Uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti ne moraju dostavljati osobe kojima je Zavod podmirio trošak liječničkog/sanitarnog pregleda u okviru profesionalnog usmjeravanja unazad 6 mjeseci od dana obostranog potpisivanja Ugovora.

Kod zahtjeva za dodjelu vaučera za program učenja hrvatskog kao stranog jezika podnositelj prilaže:

  • presliku potvrde o boravištu (ako je podnositelj zahtjeva strani radnik – državljanin treće zemlje),
  • presliku dozvole za boravak i rad (ako je podnositelj zahtjeva strani radnik – državljanin treće zemlje) odnosno presliku plave karte EU (ako je podnositelj zahtjeva visokokvalificirani strani radnik – državljanin treće zemlje),
  • presliku dozvole za boravak (ako je podnositelj zahtjeva državljanin treće zemlje koji je hrvatski iseljenik, član obitelji hrvatskog iseljenika, potomak hrvatskog iseljenika ili član obitelji hrvatskog iseljenika),
  • presliku iskaznice stranca pod privremenom zaštitom (ako je podnositelj zahtjeva stranac pod privremenom zaštitom).

Zahtjev za dodjelu vaučera za stjecanje kompetencija potrebnih na tržištu rada podnosi se putem online aplikacije Moj vaučer. Kako bi se prijavio u aplikaciju podnositelj se prijavljuje pomoću NIAS računa (Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava).

Zavod ne preuzima odgovornost za podnošenje ili dopunu zahtjeva na neispravan način i/ili izvan propisanog roka.

Ukoliko iz podnesenog zahtjeva nije vidljiva ili jasna njegova opravdanost, Zavod može zatražiti dopunu zahtjeva u roku od 8 radnih dana od dana podnošenja zahtjeva. Ukoliko podnositelj zahtjeva ne ispravi odnosno ne dopuni zahtjev u daljnjem roku od 10 dana, zahtjev će se brisati s mrežnog mjesta Zavoda.

Uredan zahtjev Zavod je dužan ocijeniti u roku od 10 radnih dana od dana podnošenja zahtjeva.

Korisnik može bez dodatnog obrazloženja odustati od podnesenog zahtjeva za dodjelu vaučera do trenutka sklapanja Ugovora, o čemu obavještava Zavod putem online aplikacije Moj vaučer.

  1. Samostalno kontaktirati pružatelja usluge obrazovanja te, uz zahtjev za dodjelu vaučera, Zavodu dostaviti ponudu za odabrani program obrazovanja.
  2. Podnijeti zahtjev za dodjelu vaučera putem online aplikacije Moj vaučer, te priložiti potrebnu dokumentaciju najkasnije 16 dana prije datuma početka programa obrazovanja.
  3. Aktivirati odobreni vaučer u roku od 4 mjeseca od dana odobrenja zahtjeva.
    Podnositelj zahtjeva koji se u navedenom roku ne uključi u program obrazovanja može podnijeti novi zahtjev za dodjelu vaučera po isteku roka od 3 mjeseca od dana isteka valjanosti vaučera. Zavod ne razmatra zahtjev za dodjelu vaučera podnesen prije isteka navedenog roka.
  4. Putem online aplikacije Moj vaučer dostaviti informaciju o datumu početka programa obrazovanja najkasnije 10 dana prije početka obrazovanja te sklopiti sa Zavodom Ugovor o dodjeli vaučera za obrazovanje za stjecanje kompetencija potrebnih za rad kojim se utvrđuju međusobna prava i obveze za vrijeme obrazovanja.
  5. U slučaju sufinanciranja troška obrazovanja od strane korisnika ili poslodavca, najkasnije do 10 dana nakon početka provedbe programa dostaviti dokaz o plaćanju razlike između odobrenog iznosa vaučera i ukupnog troška programa putem online aplikacije Moj vaučer.
  6. Uredno pohađati nastavu prema odabranom programu obrazovanja sukladno predviđenom rasporedu i trajanju. Prihvatljiv broj izostanaka s nastave određuje i kontrolira pružatelj obrazovanja, sukladno kurikulumu.
  7. U roku od 3 dana putem online aplikacije Moj vaučer obavijestiti Zavod ukoliko nastupe bitne izmjene uvjeta pohađanja nastave u pogledu privremenog ili trajnog prekida obrazovanja, kao i u slučaju promjene statusa zaposlenosti i sl.
  8. Putem online aplikacije Moj vaučer dostaviti Zavodu listu prisutnosti na nastavi ovjerenu od strane pružatelja usluge obrazovanja i to najkasnije svakog 4. u mjesecu.
  9. U roku od 3 mjeseca od dana završetka nastave položiti završnu provjeru, osim za programe u kojima nije propisana završna provjera. O iznimnim slučajevima produljenja roka za polaganje završne provjere, odlučuje Povjerenstvo Zavoda.
  10. Snositi trošak svakog daljnjeg izlaska na završnu provjeru. U (su)financirani trošak obrazovanja od strane Zavoda uključen je 1 izlazak na ispit, a pružatelj usluge obrazovanja osigurava još 1 besplatan izlazak na završnu provjeru.
  11. U roku od 15 dana od dana polaganja završne provjere, putem online aplikacije Moj vaučer Zavodu dostaviti odgovarajuću potvrdu/uvjerenje o uspješno završenom programu obrazovanja. Iznimno, za programe u kojima nije propisana završna provjera, dostaviti potvrdu u roku od 15 dana od završetka nastave.
  12. Korisniku se u iznimnim i opravdanim okolnostima može odobriti privremeni prekid obrazovanja. U slučaju nastavka programa nakon prekida, trajanje programa ne smije biti dulje od preostalog ugovorenog trajanja programa. Razdoblje tijekom kojeg je korisnik privremeno prekinuo obrazovanje ne ubraja se u vremensko ograničenje trajanja programa.
    Opravdanim razlogom za prekid obrazovanja smatra se prekid zbog hospitalizacije, težeg oboljenja, oboljenja djeteta, zaposlenja ili drugih opravdanih razloga koje utvrdi Povjerenstvo Zavoda. Diskrecijsko je pravo Povjerenstva Zavoda procijeniti postojanje i opravdanost razloga zbog kojih je korisnik prekinuo obrazovanje.
    Namjeru prekida obrazovanja uz opis razloga prekida obrazovanja te odgovarajuću dokumentaciju, ukoliko ona postoji, korisnik dostavlja putem online aplikacije Moj vaučer.
    Korisnik – nezaposlena osoba koji bez opravdanog razloga prekine odnosno ne završi obrazovanje, prestaje se voditi u evidenciji nezaposlenih osoba Zavoda i ne može se prijaviti u evidenciju 6 mjeseci od dana prekida pohađanja programa te je obvezan Zavodu vratiti sredstva troška pohađanja programa, novčane pomoći i troška prijevoza isplaćena do dana prekida obrazovanja, uvećana za zakonsku zateznu kamatu obračunatu temeljem odredbe članka 29., stavka 2. Zakona o obveznim odnosima po tada važećoj stopi zakonskih zateznih kamata.
    Korisnik – ostali tražitelj zaposlenja koji bez opravdanog razloga prekine, odnosno ne završi obrazovanje je obvezan Zavodu vratiti sredstva troška pohađanja programa isplaćena do dana prekida obrazovanja, uvećana za zakonsku zateznu kamatu obračunatu temeljem odredbe članka 29., stavka 2. Zakona o obveznim odnosima po tada važećoj stopi zakonskih zateznih kamata.
    Korisnik – nezaposlena osoba ili korisnik – ostali tražitelj zaposlenja koji bez opravdanog razloga prekine, odnosno ne završi obrazovanje ne može podnijeti novi zahtjev za dodjelu vaučera za obrazovanje prije isteka roka od 6 mjeseci od dana prekida obrazovanja, uz uvjet da je podmirio sva prethodna potraživanja.
  13. Neposredno nakon završetka obrazovanja (u roku od najdulje 10 dana) i 6 mjeseci nakon završetka obrazovanja popuniti upitnik namijenjen vrednovanju stečenih kompetencija i učinkovitosti obrazovnih programa.
    Ako je korisnik ostali tražitelj zaposlenja kojem je poslodavac snosio razliku do punog iznosa troška obrazovanja, upitnik namijenjen vrednovanju stečenih kompetencija također treba popuniti poslodavac koji zapošljava korisnika i to u razdoblju od 3 mjeseca nakon završetka obrazovanja.
    Upitnici namijenjeni vrednovanju stečenih kompetencija i učinkovitosti obrazovnih programa dostavljaju se putem online aplikacije Moj vaučer ili na odgovarajuću e-mail adresu.
  1. Kreirati korisnički račun u online aplikaciji Moj vaučer s općenitim informacijama o pružatelju usluge. Prijava se odvija pomoću NIAS računa (Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava).
  2. Podnijeti zahtjev za upis novog programa obrazovanja u online aplikaciju Moj vaučer.
  3. Pružatelj usluge obvezuje se provjeriti udovoljava li podnositelj zahtjeva uvjetima upisa u određeni program obrazovanja prilikom davanja ponude za odabrani program (stečena minimalna kvalifikacija, uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti itd.). Izdavanjem ponude pružatelj usluge potvrđuje da podnositelj zahtjeva udovoljava uvjetima upisa određenim kurikulumom pojedinog programa obrazovanja.
  4. Pružatelj usluge obvezuje se dostaviti korisniku vaučera informaciju o točnom datumu početka nastave najkasnije 20 dana prije početka odabranog programa obrazovanja.
  5. Pružatelj usluge obvezuje se osigurati materijalne i kadrovske uvjete za kvalitetno izvođenje nastave programa obrazovanja upisanog na mrežnu stranicu, uključujući provedbu praktičnog dijela programa u slučaju kad se on ne provodi u prostorima pružatelja, u skladu s kurikulumom i općim aktima Pružatelja usluge.
  6. Pružatelj usluge obvezuje se organizirati i provesti program obrazovanja upisan na mrežnu stranicu u sadržaju, obujmu i trajanju koje je određeno kurikulumom odnosno izvedbenim planom nastave.
  7. Pružatelj usluge obvezuje se program obrazovanja provesti u cijelosti unutar Ugovorom određenog najduljeg trajanja programa. O iznimnim slučajevima produljenja trajanja, odlučuje Povjerenstvo Zavoda.
  8. Pružatelj usluge obvezuje se po završetku nastave programa obrazovanja upisanog na mrežnu stranicu organizirati termine za redovni i još jedan besplatan dodatni izlazak na ispit.
  9. Pružatelj usluge obvezuje se korisniku pravovremeno, a najkasnije po završetku nastave pružiti sve informacije potrebne za prijavu i pristup završnoj provjeri.
  10. Pružatelj usluge dužan je obavijestiti Zavod o svakoj promjeni okolnosti na temelju koje ostvaruje upis na mrežno mjesto Zavoda, i to u roku od 8 dana od dana nastanka promjene.
  11. Pružatelj usluge obvezuje se redovito ažurirati podatke o programima upisanim na mrežnu stranicu Zavoda.
  12. Korisniku koji je iz opravdanog razloga privremeno prekinuo obrazovanje, Pružatelj usluge dužan je ponuditi mogućnost naknadnog završetka programa. U slučaju nastavka programa nakon prekida, trajanje programa ne smije biti dulje od preostalog ugovorenog trajanja programa. Razdoblje tijekom kojeg je korisnik privremeno prekinuo obrazovanje ne ubraja se u vremensko ograničenje trajanja programa.
  13. Pružatelj usluge dužan je pridržavati se općih akata Zavoda kojima se uređuje provedba postupka dodjele vaučera.
  14. U slučaju prestanka rada Pružatelja usluge ili pokretanja sudskog ili izvansudskog postupka za prestanak rada Pružatelja usluge, Pružatelj usluge se obvezuje osigurati polazniku završetak programa obrazovanja uz polaganje završne provjere ili izvršiti povrat dotad isplaćenih sredstava za upisani program obrazovanja, a koji je prekinut radi prestanka rada Pružatelja usluge.
  15. Ako Pružatelj usluge nije u mogućnosti osigurati polazniku nastavak programa obrazovanja koji je privremeno prekinut iz opravdanog razloga, isti je dužan izvršiti povrat dotad isplaćenih sredstva za upisani program obrazovanja.
  16. Pružatelj usluge nije dužan izvršiti povrat dotad isplaćenih sredstva za upisani program obrazovanja, ako korisnik nakon prestanka opravdanih razloga za privremeni prekid programa obrazovanja ne nastavi pohađati program.
  17. Po završetku nastave, u online aplikaciji Moj vaučer označiti termin završetka nastave i zatražiti uplatu druge rate troška obrazovnog programa, za pojedinog korisnika vaučera.

Zahtjev za upis programa obrazovanja u online aplikaciju Moj vaučer može podnijeti samo pružatelj usluga koji ima izrađen program obrazovanja za stjecanje kompetencija koje se nalaze u Registru HKO- a, a potrebne su na tržištu rada. Potrebu za pojedinom kompetencijom na tržištu rada određuju ministarstvo nadležno za rad i Zavod.

Pružatelj usluga obrazovanja mora posjedovati odobrenje za rad odnosno odobrenje za izvođenje programa obrazovanja sukladno propisima kojima se uređuje obrazovanje.

Zahtjev za upis kraćeg neformalnog programa učenja hrvatskog kao stranog jezika može podnijeti samo pružatelj usluga koji udovoljava sljedećim kriterijima:

  • u Sudski registar trgovačkih društava u Republici Hrvatskoj, Središnji obrtni registar ili Registar udruga Republike Hrvatske upisan je za obavljanje djelatnosti poduke stranih jezika,
  • unatrag godinu dana od dana podnošenja zahtjeva za upis programa provodio je učenje stranih jezika s najmanje tri grupe polaznika godišnje,
  • ima zaposlena najmanje dva profesora stranih jezika ili profesora hrvatskog kao stranog jezika, od kojih barem jedan mora biti u radnom odnosu na neodređeno vrijeme najmanje godinu dana prije dana podnošenja zahtjeva,
  • ima program usklađen sa smjernicama Vijeća Europe navedenim u Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike (ZEROJ) i izrađen na temelju Smjernica za izradu programa neformalnog/formalnog obrazovanja odraslih za stjecanje kompetencija potrebnih za rad,
  • pretežito provodi programe učenja stranih jezika za odrasle, što dokazuje u ukupnim prihodima/primicima na temelju tablice strukture prihoda/primitaka za prethodnu godinu. Uz tablicu pružatelji usluga su dužni dostaviti izvod iz knjige primitaka i izdataka ili bruto bilancu. Ministarstvo nadležno za rad u svrhu dokazivanja opravdanosti zahtjeva može zatražiti i drugu dokumentaciju, kao i presliku izdanih računa.

Kraći neformalni programi učenja hrvatskog kao stranog jezika moraju biti prilagođeni određenom sektoru (sektori građevinarstva, turizma i ugostiteljstva, prerađivačke industrije, prehrambene industrije, zdravstvene i socijalne skrbi, prometa te telekomunikacija) u kojem su strani radnici zaposleni.

U sustavu vaučera učenje hrvatskog jezika za strance do razine C1 (uključivo) po ZEROJ-u mogu provoditi visoka učilišta koja izvode studijski program hrvatskog jezika i književnosti, odnosno obrazuju buduće profesore hrvatskog jezika i književnosti te ujedno provode i programe hrvatskog jezika za strance.

Središnji ured Zavoda ocjenjuje ispunjava li pružatelj usluge kriterije za upis u online aplikaciju Moj vaučer odnosno je li pružatelj usluge registriran za obavljanje djelatnosti obrazovanja.

Središnji ured Zavoda utvrđuje povezanost programa obrazovanja za čijim je upisom podnesen zahtjev s popisom kompetencija potrebnih za rad.

Kod programa neformalnog obrazovanja odraslih za stjecanje kompetencija potrebnih za rad ministarstvo nadležno za rad utvrđuje usklađenost programa s HKO-om, Smjernicama za izradu programa neformalnog/formalnog obrazovanja odraslih te kriterijima propisanim ovim Uvjetima.

Ministarstvo zadržava pravo da u slučaju nastupanja drugih okolnosti vezanih za samog pružatelja, pružatelju usluga odbije odnosno odobri zahtjev.

Zavod će brisati pružatelja usluge s mrežnog mjesta Zavoda:

  • ako to zatraži pružatelj usluge,
  • ako prestane ispunjavati kriterije za provedbu programa obrazovanja,
  • u slučaju neispunjavanja obaveza propisanih Općim uvjetima za upis na mrežnu stranicu Hrvatskog zavoda za zapošljavanje pružatelja usluge obrazovanja odraslih za stjecanje kompetencija potrebnih za rad putem vaučera,
  • ako utvrdi da rezultati vrednovanja sukladno odluci ministra nadležnog za rad o kriterijima vrednovanja stečenih kompetencija i učinkovitosti obrazovnih programa nisu zadovoljavajući,
  • u slučaju pravomoćne presude suda u kaznenom postupku kojom je pružatelju usluge obrazovanja radi stjecanja kompetencija potrebnih za rad izrečena sigurnosna mjera zabrane obavljanja određene dužnosti ili djelatnosti,
  • u slučaju pravomoćne odluke u prekršajnom postupku kojom je počinitelju pravnoj osobi izrečena zaštitna mjera zabrane obavljanja određenih djelatnosti ili poslova, u slučaju pravomoćne odluke u prekršajnom postupku kojom je počinitelju fizičkoj osobi izrečena zaštitna mjera zabrane obavljanja određenih dužnosti ili djelatnosti,
  • ako pružatelj usluge – fizička osoba umre,
  • iz drugih opravdanih razloga.

Brisanjem pružatelja usluge s mrežnog mjesta Zavoda korisniku se onemogućuje izbor obrazovnog/ih programa koji je provodio pružatelj usluge.

Obveze prema pružatelju usluge obrazovanja:

­
  1. Zavod je dužan svakih 6 mjeseci provoditi reviziju popisa programa i pružatelja usluga upisanih u bazu programa dostupnih korisnicima za dodjelu vaučera te utvrđivati ispunjavanje kriterija za upis programa na mrežnu stranicu. Zavod zadržava pravo iz baze dostupnih programa brisati one programe koji ne udovoljavaju navedenim kriterijima/provjerama prihvatljivosti sukladno statusu u Katalogu koji se redovito ažurira te one programe u koje tijekom razdoblja od godine dana nije upisana nijedna grupa polaznika – korisnika vaučera.
  2. Zavod će na mrežnu stranicu upisati samo pružatelja usluge čijim se programom obrazovanja stječu vještine za rad koje su sadržane na popisu koje ministarstvo nadležno za rad vodi u elektroničkom obliku (Katalog vještina dostupan je na poveznici vjestine.hzz.hr) i koje su sukladne uvjetima za financiranje putem europskih strukturnih i investicijskih fondova te mehanizma za oporavak i otpornost.
  3. 3. Da bi se smatrao prihvatljivim za financiranje, kurikulumom mora biti jasno naznačeno da se završetkom programa stječu najmanje 3 vještine iz Kataloga, od čega 2 vještine moraju biti specifične u sektoru kojem pripada program. Kada je riječ o programima financiranima kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021.- 2026., zelenim programima smatrat će se programi kojima se stječu najmanje 2 specifične zelene vještine iz Kataloga, a digitalnima oni kojima se stječu najmanje 3 specifične digitalne vještine iz Kataloga.
  4. Zavod je dužan osigurati tehničke uvjete za funkcioniranje mrežnog mjesta čiji je sastavni dio mrežna stranica na koju se upisuju pružatelji usluge.

Obveze prema korisniku:

  1. Osigurati tehničku i stručnu pomoć podnositelju zahtjeva prilikom odabira kompetencija potrebnih za rad te podnošenja zahtjeva za dodjelu vaučera.
    Tehničku i stručnu pomoć pružaju savjetnici Zavoda, uključujući Centre za informiranje i savjetovanje o karijeri (CISOK). Stručna pomoć odnosi se na individualni razgovor sa savjetnikom za profesionalno usmjeravanje Zavoda. Ukoliko podnositelj zahtjeva putem online aplikacije Moj vaučer zatraži podršku prilikom donošenja odluke o kompetenciji koju bi htio razviti ili dodatno usavršiti, Zavod će u roku od 2 radna dana kontaktirati podnositelja radi dogovora termina individualnog savjetovanja.
  2. Zaprimiti i obraditi zahtjev za dodjelu vaučera te obavijestiti podnositelja o ocjeni podnesenog zahtjeva u roku od 10 radnih dana od dana podnošenja urednog zahtjeva, odnosno zatražiti dopunu u roku od 8 radnih dana od dana podnošenja zahtjeva.
  3. Sklopiti Ugovor o dodjeli vaučera za obrazovanje za stjecanje kompetencija potrebnih za rad kojim se utvrđuju međusobna prava i obveze za vrijeme obrazovanja s podnositeljima čiji su zahtjevi odobreni.
  4. (Su)financirati trošak programa obrazovanja kod odabranog pružatelja usluge obrazovanja u iznosu odobrenog vaučera.
  5. Snositi odnosno refundirati i sljedeće troškove:
    • a) za nezaposlene osobe
      • novčanu pomoć i trošak prijevoza, u dnevnom iznosu koji utvrđuje Upravno vijeće Zavoda Odlukom o visini novčane pomoći i troška prijevoza za nezaposlene osobe koje je Hrvatski zavod za zapošljavanje uputio na Obrazovanje za stjecanje kompetencija potrebnih za rad putem vaučera za tekuću kalendarsku godinu temeljem članka 64. Zakona o tržištu rada (NN 118/18, 32/20, 18/22, 156/23, 152/24), za dane provedene na obrazovanju,
      • trošak liječničkog pregleda ako je isti definiran uvjetom za upis odabranog programa obrazovanja, uz uvjet da je potpisan Ugovor,
      • osiguranje korisnika, temeljem članka 19., stavka 1., točke 2. Zakona o mirovinskom osiguranju (NN 157/13,151/14, 33/15, 93/15, 120/16, 18/18, 62/18, 115/18,102/19 i 84/21) ukoliko korisnik nije drugačije osiguran.
      Korisnik vaučera koji je i korisnik novčane naknade za vrijeme nezaposlenosti sukladno članku 64. Zakona o tržištu rada (NN 118/18, 32/20, 18/22, 152/24) zadržava za vrijeme trajanja Programa pravo na novčanu naknadu te ostvaruje pravo na trošak prijevoza sukladno Odluci o visini novčane pomoći i troška prijevoza Upravnog vijeća Zavoda. Korisnik kojemu za vrijeme trajanja Programa istekne pravo na novčanu naknadu ima pravo na novčanu pomoć za preostalo vrijeme trajanja Programa.
      Trajanje obrazovanja određuje se kao vremensko razdoblje tijekom kojeg korisnik pohađa nastavu. Završetak obrazovanja označava polaganje završne provjere te stjecanje potvrde/uvjerenja.
    • b) za ostale tražitelje zaposlenja:
      • osiguranje korisnika, temeljem članka 19., stavka 1., točke 2. Zakona o mirovinskom osiguranju (NN 157/13,151/14, 33/15, 93/15, 120/16, 18/18, 62/18, 115/18,102/19 i 84/21), ukoliko korisnik nije drugačije osiguran.

Korisnik može uložiti prigovor na ocjenu zahtjeva i obavijest o kršenju ugovornih obveza. Prigovor se može uputiti:

  1. u roku od 10 dana od dana zaprimanja Obavijesti o ocjeni zahtjeva odnosno
  2. u roku od 15 dana od dana zaprimanja Obavijesti o kršenju ugovornih obveza.

Prigovor se upućuje na adresu nadležne područne službe/ureda Zavoda. Ponovljeni prigovor s očitovanjem o postupanju područne službe/ureda dostavlja se Središnjem uredu u roku od 15 dana od zaprimanja očitovanja područne službe/ureda. Zavod je dužan u roku 10 radnih dana odgovoriti na prigovor.

Kako bi utvrdio ispunjava li pružatelj usluga obrazovanja obveze propisane i prihvaćene Općim uvjetima za upis na mrežnu stranicu Zavoda, Zavod zadržava pravo kontrole pružatelja obrazovanja. Kontrola se provodi redovito, prema slučajnom uzorku, ili na temelju prigovora korisnika vaučera. Kontrola se provodi uvidom u provedbu nastave, uživo ili online, ovisno o načinu izvođenja pojedinog programa obrazovanja.

U slučaju da Zavod utvrdi neispunjavanje obveza propisanih Općim uvjetima za upis na mrežnu stranicu Zavoda ili da rezultati vrednovanja koje Zavod provodi sukladno odluci ministra nadležnog za rad o kriterijima vrednovanja stečenih kompetencija i učinkovitosti obrazovnih programa nisu zadovoljavajući, Zavod će brisati pružatelja usluge s mrežnog mjesta Zavoda, na vremensko razdoblje određeno odlukom Povjerenstva za praćenje i kontrolu Zavoda. Brisanjem pružatelja usluge s mrežnog mjesta Zavoda korisniku se onemogućuje izbor obrazovnih programa koje je provodio pružatelj usluge.

Pružatelj usluge može uložiti prigovor na obavijest o brisanju s mrežne stranice Zavoda. Prigovor se upućuje na adresu Središnjeg ureda u roku od 15 dana od dana zaprimanja Obavijesti o brisanju s mrežne stranice Zavoda. Zavod je dužan u roku od 10 radnih dana odgovoriti na prigovor.

Zavod će 50% troška odobrenog vaučera isplatiti pružatelju usluga obrazovanja najkasnije u roku od 10 radnih dana od desetog dana početka programa, a preostalih 50% u roku od 10 radnih dana od dana kada je pružatelj usluge obrazovanja putem online aplikacije Moj vaučer obavijestio Zavod o završetku nastave.

Iznimno, za programe za stjecanje cjelovite kvalifikacije, Zavod će 20% od ukupno odobrenog iznosa vaučera isplatiti pružatelju usluga obrazovanja najkasnije u roku od 10 radnih dana od desetog dana početka programa, a preostale dijelove odobrenog iznosa vaučera u roku od 10 radnih dana od dana isteka pojedinog šestomjesečnog razdoblja trajanja programa.

Iznimno, za program učenja hrvatskog kao stranog jezika za strane radnike za koji je definirana obveza djelomičnog sufinanciranja troška obrazovanja isplata će se vršiti na sljedeći način:

Dokaz o uplati dijela troška obrazovanja koji ne sufinancira Zavod, dostavlja se Zavodu putem online aplikacije Moj vaučer najkasnije 10 dana od početka provedbe programa.

Zavod će trošak odobrenog iznosa vaučera, određenog sukladno navedenim kriterijima djelomičnog sufinanciranja troška obrazovanja, isplatiti pružatelju usluge obrazovanja u roku od 10 radnih dana od dana kada je pružatelj usluge obrazovanja putem online aplikacije Moj vaučer obavijestio Zavod o završetku nastave.

Troškovi novčane pomoći i prijevoza isplaćuju se korisniku – nezaposlenoj osobi, na početku mjeseca za prethodni mjesec, razmjerno broju dana prisutnosti na obrazovanju, uz uvjet da su liste prisutnosti uredno dostavljene do 4. u mjesecu u kojem se očekuje isplata za prethodni mjesec.

Refundacija troška liječničkog/sanitarnog pregleda nezaposlenim osobama isplaćuje se u roku od 15 radnih dana od dana potpisivanja Ugovora.

Preuzmite u PDF formatu

Odluka o visini novčane pomoći i troška prijevoza 2025.

Preuzmi

Preuzimanje PDF formata

Izmjene i dopune Odluke o visini novčane pomoći i troška prijevoza 2025.

Preuzmi

Preuzimanje PDF formata

Najčešća pitanja i odgovori za pružatelje obrazovanja

Obrazovni program upisuje se u Katalog vještina putem aplikacije Moj vaučer na način da osoba koja je ovlaštena unos podataka za Vašu ustanovu podnese zahtjev za upis programa.

Za upis programa u Katalog vještina, uz kurikulum obrazovnog programa, potrebni su sljedeći dokumenti:

  • Aformalni program obrazovanja odraslih za stjecanje ishoda učenja, djelomične kvalifikacije ili cjelovite kvalifikacije sukladno propisima kojima se uređuje obrazovanje – odobrenje za izvođenje programa izdano od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih
  • formalni program obrazovanja odraslih koji se provodi sukladno propisima iz nadležnosti drugih tijela državne uprave koji reguliraju obavezno obrazovanje za pristup tržištu rada za određenu profesiju – suglasnost nadležnog tijela državne uprave
  • program neformalnog obrazovanja za stjecanje kompetencija potrebnih za rad – suglasnost Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Ako podnosite zahtjev za upis novog programa obrazovanja, potrebno je priložiti ispunjeni obrazac u kojem navodite tri kompetencije kojima dokazujete da je Vaš obrazovni program prihvatljiv za financiranje putem sustava vaučera.

U tom slučaju, prilikom ispunjavanja zahtjeva za unos programa, u padajućem izborniku odaberite opciju „Vještina iz priloženog obrasca.

Obrazac se prilaže uz ostale dokumente neophodne za razmatranje zahtjeva za upis programa u bazu programa dostupnih korisnicima u okviru sustava vaučera.

Nakon što je zahtjev za upis programa u Katalog odobren, a najkasnije do početka provedbe obrazovanja, pružatelj obrazovanja dostavlja izvedbeni plan putem aplikacije Moj vaučer.

Izvedbeni plan nastave sadržava očekivanu redovnu/prosječnu dinamiku provedbe po danima i tjednima (sedam dana u tjednu), uzimajući u obzir sve oblike stjecanja ishoda učenja – vođeni proces i poučavanje (VPUP), učenje temeljeno na radu (UTR) i samostalne aktivnosti polaznika (SAP). Predlaže se minimalna tjedna satnica od 16 sati tjedno.

Sukladno članku 21. Pravilnika o standardima i normativima za izvođenje programa obrazovanja odraslih (NN 14/2023) u obrazovanju odraslih, nastava se može provoditi tijekom sedam dana u tjednu, dok polaznik može tijekom dana imati najviše 8 nastavnih sati uz mogućnost kombiniranja vođenog procesa učenja i učenja temeljenog na radu.

Maksimalno dopušteno trajanje programa obrazovanja dostupnih u okviru sustava vaučera određuje se na temelju ukupne satnice programa koja se uvećava za 1/3 sati zbog različitih čimbenika koji mogu utjecati na dinamiku provedbe i trajanje programa.

Formula za izračun: broj sati + jedna trećina sati / 16 sati tjedno x 7 dana u tjednu.

Pružatelj usluge obvezuje se provjeriti udovoljava li podnositelj zahtjeva uvjetima upisa u određeni program obrazovanja prilikom davanja ponude za odabrani program (stečena minimalna kvalifikacija, uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti itd.). Izdavanjem ponude pružatelj usluge potvrđuje da podnositelj zahtjeva udovoljava uvjetima upisa određenim kurikulumom pojedinog programa obrazovanja.

Sukladno Uvjetima i načinima korištenja sredstava za provedbu Obrazovanja za stjecanje kompetencija potrebnih za rad putem vaučera, HZZ može donijeti odluku o privremenom arhiviranju pojedinih obrazovnih programa uzimajući u obzir kretanja na tržištu rada, dinamiku podnošenja zahtjeva te potrošnju namjenskih sredstava.

Odluka o privremenom arhiviranju bit će na snazi dok se ne utvrdi ponovna potreba za predmetnim kompetencijama/kvalifikacijama na tržištu rada.

Tržište rada na dohvat ruke.

Primajte naš newsletter

Vaše osobne podatke štitimo sukladno Uvjetima korištenja i politici privatnosti.

Logo Financira Europska unija - EU NextGen

Financira Europska unija – NextGenerationEU. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Logo Sufinancira Europska unija

Sufinancira Europska unija. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.