Tržište rada na dohvat ruke.
Primajte naš newsletter
Vaše osobne podatke štitimo sukladno Uvjetima korištenja i politici privatnosti.
Izmjena: 28. kolovoz 2023.
Za pitanja koristite on-line obrazac u našem Korisničkom centru.
Jačanje zapošljivosti i prilagodljivosti radne snage na tržištu rada, poticanje aktivacije neaktivnih osoba, zadržavanja postojećeg zaposlenja te mobilnosti radnika stjecanjem novih ili unaprjeđenjem postojećih kompetencija koje su potrebne na tržištu rada
Nezaposlene i zaposlene osobe (ostali tražitelji zaposlenja 1)) s navršenih petnaest godina života te minimalno završenim osnovnim obrazovanjem.
Korisnik vaučera ne može biti:
Prijava u evidenciju nezaposlenih osoba ili ostalih tražitelja zaposlenja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (u daljnjem tekstu: Zavod) obavezna je za sve korisnike vaučera.
1) Zaposlene osobe ili osobe koje iz bilo kojeg razloga nisu u evidenciji nezaposlenih osoba, a žele promijeniti posao ili zadržati postojeće radno mjesto i jačati svoju zapošljivost sukladno članku 13. Zakona o tržištu rada (NN 118/18, 32/20, 18/22).; 2) Zemlje izvan Europskog gospodarskog prostora (države članice Europske unije, Island, Lihtenštajn i Norveška) i Švicarske.
Programi obrazovanja za stjecanje kompetencija potrebnih za rad do i na sekundarnoj razini obrazovanja mogu trajati najdulje do 10 mjeseci.
Za korisnike uključene u obrazovanje putem sustava vaučera koji su mijenjali status iz tražitelja zaposlenja u nezaposlenu osobu za vrijeme trajanja obrazovanja ne mijenja se maksimalno trajanje obrazovanja iz osnovnog Ugovora, tj. ne smanjuje se na 6 mjeseci, već ostaje 10 mjeseci.
Programi obrazovanja za stjecanje kompetencija potrebnih za rad na tercijarnoj razini obrazovanja mogu trajati najdulje 12 mjeseci.
Odobreni vaučer može se aktivirati u roku od 4 mjeseca od datuma odobrenja zahtjeva.
Podnositelj zahtjeva koji se u navedenom roku ne uključi u program obrazovanja može podnijeti novi zahtjev za dodjelu vaučera po isteku roka od 3 mjeseca od dana istjecanja valjanosti vaučera. Zavod ne razmatra zahtjev za dodjelu vaučera podnesen prije isteka navedenog roka.
Iznos vaučera određuje se ovisno o obrazovnom sektoru ili podsektoru kojem pripada program, ukupnom radnom opterećenju za stjecanje kvalifikacije te satnici programa pri čemu se u obzir uzima broj sati u vođenom procesu učenja i poučavanja, broj sati temeljenih na radu te broj sati temeljenih na samostalnim aktivnostima.
Zavod zadržava pravo uvesti dodatne kriterije za utvrđivanje iznosa vaučera za obrazovanje, temeljem analize tržišta rada i praćenja provedbe sustava vaučera.
U slučaju da je trošak odabranog programa obrazovanja veći od iznosa dodijeljenog vaučerom, razliku do punog iznosa troška obrazovanja snosi korisnik. Ako je korisnik u radnom odnosu, navedenu razliku do punog iznosa može snositi i poslodavac.
U svrhu utvrđivanja opravdanosti zahtjeva za dodjelom vaučera podnositelj zahtjevu prilaže:
3) Za inozemne kvalifikacije treba biti priložen dokaz o priznavanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija u svrhu nastavka obrazovanja sukladno Zakonu o priznavanju i vrednovanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija (NN 69/22).
Zahtjev za dodjelu vaučera za stjecanje kompetencija potrebnih na tržištu rada podnosi se putem online aplikacije Moj vaučer. Kako bi se prijavio u aplikaciju podnositelj se prijavljuje pomoću NIAS računa (Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava).
Zavod ne preuzima odgovornost za podnošenje ili dopunu zahtjeva na neispravan način i/ili izvan propisanog roka.
Ukoliko iz podnesenog zahtjeva nije vidljiva ili jasna njegova opravdanost, Zavod može zatražiti dopunu zahtjeva u roku od 8 dana od dana zaprimanja zahtjeva. Ukoliko podnositelj zahtjeva ne ispravi odnosno ne dopuni zahtjev u daljnjem roku od 8 radnih dana, zahtjev će se brisati s mrežnog mjesta Zavoda.
Uredan zahtjev Zavod je dužan ocijeniti u roku od 10 dana.
Korisnik može odustati od podnesenog zahtjeva za dodjelu vaučera do trenutka sklapanja Ugovora. Obavijest o odustajanju korisnik dostavlja Zavodu putem online aplikacije Moj vaučer.
Zahtjev za upis može podnijeti samo pružatelj usluga koji ima izrađen program obrazovanja za stjecanje kompetencija koje se nalaze na popisu kompetencija potrebnih za rad, koje utvrđuje ministarstvo nadležno za rad. Pružatelj usluga obrazovanja mora posjedovati odobrenje za rad odnosno izvođenje programa obrazovanja sukladno propisima kojima se uređuje obrazovanje.
Središnji ured Zavoda ocjenjuje ispunjava li pružatelj usluge kriterije za upis u online aplikaciju Moj vaučer odnosno je li pružatelj usluge registriran za obavljanje djelatnosti obrazovanja.
Središnji ured Zavoda utvrđuje povezanost programa obrazovanja za čijim je upisom podnesen zahtjev s popisom kompetencija potrebnih za rad.
Zavod će brisati pružatelja usluge s mrežnog mjesta Zavoda:
Brisanjem pružatelja usluge s mrežnog mjesta Zavoda korisniku se onemogućuje izbor obrazovnog programa koji je provodio pružatelj usluge.
Obveze prema pružatelju usluge obrazovanja:
Obveze prema korisniku:
Korisnik može uložiti prigovor na ocjenu zahtjeva i obavijest o kršenju ugovornih obveza. Prigovor se može uputiti:
Prigovor se upućuje na adresu nadležne područne službe/ureda Zavoda. Ponovljeni prigovor s očitovanjem o postupanju područne službe/ureda dostavlja se Središnjem uredu u roku od 15 dana od zaprimanja očitovanja područne službe/ureda.
Zavod je dužan u roku 10 dana odgovoriti na prigovor.
Zavod će 50% troška odobrenog vaučera isplatiti pružatelju usluga obrazovanja najkasnije u roku od 10 dana od dana početka programa, a preostalih 50% u roku od 10 dana od dana kada je pružatelj usluge obrazovanja putem online aplikacije Moj vaučer obavijestio Zavod o završetku programa.
Troškovi novčane pomoći, prijevoza i osiguranja isplaćuju se korisniku na početku mjeseca za prethodni mjesec, razmjerno broju dana prisutnosti programu obrazovanja, uz uvjet da su liste prisutnosti na nastavi uredno dostavljene do 4. u mjesecu u kojem se očekuje isplata za prethodni mjesec.
Fizička osoba koju ispred svoje ustanove zadužite kao odgovornu za unos podataka, prijavljuje se u aplikaciju Moj vaučer.
Nakon što se osoba prijavi u aplikaciju (putem NIAS sustava), mora slijediti upute na ekranu i kreirati svoj korisnički profil.
Ime i prezime navedene osobe potrebno je potom dostaviti na e-mail vauceri@hzz.hr kako bismo joj dali ovlaštenje za unos i uređivanje podataka koji se odnose na Vašu ustanovu.
Samo obrazovni programi koji vode do stjecanja određene vještine navedene u Katalogu vještina, razvijeni kroz HKO i vrednovani u nadležnim agencijama bit će odobreni za financiranje putem vaučera, uz uvjet da ih provode akreditirane ustanove.
Ne, ne mijenja se. I dalje vrijede iste smjernice dostupne ovdje.
Obveze su propisane Općim uvjetima za upis na mrežnu stranicu HZZ-a pružatelja usluga obrazovanja odraslih za stjecanje vještina potrebnih za rad putem vaučera.
Po završetku nastave, pružatelj obrazovanja dužan je u online aplikaciji Moj vaučer označiti termin završetka nastave i zatražiti uplatu druge rate troška obrazovnog programa, za pojedinog korisnika vaučera.
Pružatelj obrazovanja obvezuje se po završetku nastave programa obrazovanja upisanog na mrežnu stranicu organizirati termine za redovni i još jedan besplatan dodatni izlazak na ispit.
Pružatelj obrazovanja polazniku programa obrazovanja nakon završenog programa izdaje uvjerenje o uspješno završenom programu obrazovanja.
Po završetku programa obrazovanja pružatelj obrazovanja također ispunjava upitnik za evaluaciju programa obrazovanja namijenjen pružateljima usluga obrazovanja.
Financira Europska unija – NextGenerationEU. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.
Sufinancira Europska unija. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.